Let's not Lose Ice Cube!!!

Tue, Sep 14, 2010 at 4:49 PM

I can deal with the PG movies and maybe ice cube action figures later on...

but DAYUM!
how do you name an album "I am the WEST" when most of the tracks sound like Gucci mane's shit!!!
bubble gum, south beats.

Raw footage was fucken classic!
thats an album I can bump 'every' song.
and dont get me wrong:
a couple of songs on this new album are dope as fuck.
but I can't cruise around bumping
"won't you google me bitch....."
LOL SMH
thats a No-No.

alot of these west coast rappers are trying so hard to sound like southern rappers.
the game, Dr. dre, snoop dogg, and now ice Cube!
Please get back on this gangsta shit cube.
it may be 2010.
but that dont mean you gotta "rap like others, for money..to spend on them dubbs"

Replies to This Posting

  1. Re: Let's not Lose Ice Cube!!!

    Wed, Sep 15, 2010 at 3:05 PM

    CAVEBITCH wrote:
    ive only listened to a few tracks on the album now
    and i can actually agree with you in some sense..
    but honestly im just waiting till the album drops (on my birthday yoo!!)
    and then this site will definitely hear from me
    ..but until then, and until i listen to the album fully, imma keep my mouth shut.
    i liked reading about your opinion though for sure!



    Thanks!
    it's just my opinion tho..
    I'm not one of the dudes here talking shit and hating for no reason.
    I'm as honest as I can be..
    but I guess if Cubes doing it to get radio plays....then do your thang my Nukka.
    I wont hear it cause I dont listen to the radios either.
    radio stations are played out..and they think theyre a fuckin club.
    nobodys gonna put a radio in a party! thats what they got DJ's for!!!!

    but at least, keep some gangsta hood shit in the album, for the REAL fans. Cube!!
    - thankss

  2. Re: Let's not Lose Ice Cube!!!

    Thu, Sep 16, 2010 at 12:28 AM

    im just saying i listened to some of his older shit and the flow is way beter and the beats were too, but im going to get the album to hear it thru.
    i will always suport cube even when im old and gray, and my generation of music goes to oldies

  3. Re: Let's not Lose Ice Cube!!!

    Thu, Sep 16, 2010 at 7:20 AM

    Cube sucks at picking beats for his albums... sad.
    SA all day

  4. Re: Let's not Lose Ice Cube!!!

    Thu, Sep 16, 2010 at 7:23 AM

    CUBE NEEDS TEAM UP WITH DJ MUGGS FOR MUGGS VS ICE CUBE RECORD!!!

    Muggs would do fuckin bangers, 100% certified hard hip-hop shit... just listen to new Muggs vs Ill Bill album shit is str8 FIRE! fuckin album of the year! lyricaly and musicaly shit is pure gold.

    now imagine Muggs on beats and Cube on mic, like 12-14 tracks... that would be best album from Cube since lethal inhection... one beatmaker one mc and few guests...

    would be classick...
    SA all day

  5. Re: Let's not Lose Ice Cube!!!

    Thu, Sep 16, 2010 at 11:19 AM

    to me i think it sounds good so far but no one has heard the whole cd yet just little samples of each one. so no one should complain just yet cuz we havent heard the whole cd but this is just my opinion.. i dont care what cube puts out cuz it always sounds amazing and im behind him 100% wit his music :D
    *IceCube4Ever*

  6. Re: Let's not Lose Ice Cube!!!

    Thu, Sep 16, 2010 at 12:04 PM

    Cube man.. This aint good.
    When i heard of the release date i thought - Damn that was fast, maybe too fast.
    Now i can say it for sure it was released too fast. I respect the man for showing love to his family since this is the first time but still what about the hood?
    Unfortunately he rep'ed the west wrong this time. I do agree with a couple of the tracks are dope as fuck though. I still got faith in Cube cuz he still got all the other albums right!

  7. Re: Let's not Lose Ice Cube!!!

    Thu, Sep 16, 2010 at 6:17 PM

    Why not wait till the cd comes out to make judgements? yes some beats aren't the best but I"ve always listened to Cube because of the real life shit he raps about and always has. I still love the old gangster shit ( no one does it better), but you got to grow mentally.
    THE WARFARE IS MENTAL........

  8. Re: Let's not Lose Ice Cube!!!

    Thu, Sep 16, 2010 at 6:42 PM

    first of all... iam not hating but that "SMH" word is getting on my fucking nerves... second of all you sound like your describing some1 who sold out, you think ice cube sold out?, he dosnt even need to make music, he does it for the fans and cuz he likes it, this guy can just quit rap and act or produce in movies, but he won't, cuz he thinks and even said he wont quit rap until the newer generation is better than him, seriosly... most of his songs on that album are either west coast or political, maybe a few songs that arent that good, and yea the google me bitch hook isnt that good but the lyrics are still good.....and how the fuck does he sound like gucci mane when gucci just rhymes with the same word all the time, seriosly stop comapring him to anybody from the south and maybe you meant the beat sounds like gucci mane, bro... what happened to beats are aight but lyrics really matter. I think most of his songs are west coast and political shyt, but yea seriosly, no comment... lolll....

    "bubble gum, south beats"............. LOL do you hear your self?

  9. Re: Let's not Lose Ice Cube!!!

    Fri, Sep 17, 2010 at 2:01 AM

    hey i no what, cube should do some shit with scarface, agin because they are both bomb ass rappers with simalar gangster political raps, scarface being the only good rapper in south besides like SPM

    i wonder wat cube thinks bout nelly lol

  10. Re: Let's not Lose Ice Cube!!!

    Fri, Sep 17, 2010 at 9:58 AM

    IceCube has been In the rap game for 22 years 22 YEARS!!!!!!!! he is older now and he has changed a little with time but he is still ICECUBE!!! for him to still be doing It is incredible and the way some of yall respect that is by saying some of his new songs on that album are bad because they sound like some Gucci man down South shit!!!! for anyone that knows the history of N.W.A and IceCube would know that their music was always Bass heavy every last one of Cubes albums always had beats on them that today you might consider South beats. When Cube left N.W.A he went to the BOMB SQUAD to do his first solo album the BOMB SQUAD was a NewYork based beatmaker for Public Enemy that used the same formula for Cube that it used for Public Enemy no one complained and Cube made a great album its should not be about West Coast beats or DownSouth beats he should only be about the man on the mic,..thats how it used to be Cube is a legend he can rap over any beat and make it work ..remember Jackin 4 Beats? Today was a Good day those beats was not oringinated iN L.A but those are some of IceCube best Classic songs Cube is an international Star he always has been ,..he love L.A with a passion and he has made that clear from the very begining but Cube has fans that love him because of his mic skill and his love for the rap game not because he is just from L.A dont make him into a back yard rapper from the hood the man has always made music for true IceCube fans everywhere.

  11. Re: Let's not Lose Ice Cube!!!

    Fri, Sep 17, 2010 at 10:12 AM

    In my opinion I think Cubes album is going to be one of the best albums of the year people wont respect it like that but from what i heard It should be right up there.

  12. Re: Let's not Lose Ice Cube!!!

    Fri, Sep 17, 2010 at 1:04 PM

    it ain't nothin wrong with south beats , if gucci mane spits on a DRE BEAT doesn't mean it will be a classic , rapping hot lyrics over a south beat it's nothin wrong , and about the "won't you google me bitch" , ice cube is a legend , he has done everything you can do in the biz , he can do this kind of songs , and still he would spit some hot lyrics , and yeah that's god damn right people who listen to garbage music should google cube ! cube said it himself this is a good summer album (not so much summer but anyway) , personally i can't wait for this album!

  13. Re: Let's not Lose Ice Cube!!!

    Fri, Sep 17, 2010 at 1:39 PM

    I think Ice Cube has done his job for the rap game and he can do whatever the fuck he wanna do...he's already a classic and no one can change that!
    In an interview he quoted Jay-Z with the statement "niggaz want my old shit, buy my old albums" and that's a fact!...u can't expect from a person who's in the game since '86 to do the same type of songs for 24 years, WAKE UP!!!
    Like any Ice Cube album, this one contains some classics too like "Hood Robbin" (real street shit), "No Country For Young Men" (lettin the cats know he's still doin' his thing), "Too West Coast" (2010 gangsta shit), "Nothing Like LA" (u can hear the sound of the G-funk in that one)

    In conclusion no one gotta hate on Cube cuz he's 41 and still rappin'!
    ------------------------------------------------------------------------------
    Hip-Hop is like wine, older is better!
    ------------------------------------------------------------------------------

  14. Re: Let's not Lose Ice Cube!!!

    Fri, Sep 17, 2010 at 2:34 PM

    Cuco1973 wrote:
    Why not wait till the cd comes out to make judgements? yes some beats aren't the best but I"ve always listened to Cube because of the real life shit he raps about and always has. I still love the old gangster shit ( no one does it better), but you got to grow mentally.
    THE WARFARE IS MENTAL........

    Exactly
    *IceCube4Ever*

  15. Re: Let's not Lose Ice Cube!!!

    Sat, Sep 18, 2010 at 12:57 AM

    I WANA BUY THIS SHIT NOW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  16. Re: Let's not Lose Ice Cube!!!

    Sat, Sep 18, 2010 at 5:28 AM

    Ice cube is going down. He's been hit by greed! Like he siad: Rapper life - greedy as fuck...

  17. Re: Let's not Lose Ice Cube!!!

    Sat, Sep 18, 2010 at 7:29 PM

    Sickdog wrote:
    CUBE NEEDS TEAM UP WITH DJ MUGGS FOR MUGGS VS ICE CUBE RECORD!!!

    Muggs would do fuckin bangers, 100% certified hard hip-hop shit... just listen to new Muggs vs Ill Bill album shit is str8 FIRE! fuckin album of the year! lyricaly and musicaly shit is pure gold.

    now imagine Muggs on beats and Cube on mic, like 12-14 tracks... that would be best album from Cube since lethal inhection... one beatmaker one mc and few guests...

    would be classick...
    SA all day

    I agree with you 100 percent cube needs to hook back up with muggs he really does when you listen to the predator album muggs produce tracks like, now I gotta wet cha, we had to tear this mothafucka up

  18. Re: Let's not Lose Ice Cube!!!

    Sun, Sep 19, 2010 at 3:05 PM

    moh230 wrote:
    first of all... iam not hating but that "SMH" word is getting on my fucking nerves... second of all you sound like your describing some1 who sold out, you think ice cube sold out?, he dosnt even need to make music, he does it for the fans and cuz he likes it, this guy can just quit rap and act or produce in movies, but he won't, cuz he thinks and even said he wont quit rap until the newer generation is better than him, seriosly... most of his songs on that album are either west coast or political, maybe a few songs that arent that good, and yea the google me bitch hook isnt that good but the lyrics are still good.....and how the fuck does he sound like gucci mane when gucci just rhymes with the same word all the time, seriosly stop comapring him to anybody from the south and maybe you meant the beat sounds like gucci mane, bro... what happened to beats are aight but lyrics really matter. I think most of his songs are west coast and political shyt, but yea seriosly, no comment... lolll....

    "bubble gum, south beats"............. LOL do you hear your self?



    wow. your stupid.

    first,
    I dont giva fuck if SMH is getting on your nerves!

    second,
    Ok, maybe I'm criticizing too much...because the album hasn't droppd yet.
    but Im just giving MY opinions from what Im hearing on the album sampler.
    dont get all dick rider on me and say every cube song is the best, when Honestly, it isn't.
    I'm not comparing Cube with lame as Gucci mane.
    but to a Hardcore Cube fan..who expects nothing less than dope west coast Music!!!
    some songs Do sound like Gucci mane.
    and I'm not talking about the lyrics, im talking about the beats.
    and without a dope west coast hardcore beat...I cannot get into it at all.

    third,
    did you hear that song to his wife!?
    ok...that's cool, and has nothing to do with me.
    But when you diss people about getting all groupie with their love, we wouldnt expect the same from you.

  19. Re: Let's not Lose Ice Cube!!!

    Sun, Sep 19, 2010 at 4:42 PM

    Nesio310 wrote:
    moh230 wrote:
    first of all... iam not hating but that "SMH" word is getting on my fucking nerves... second of all you sound like your describing some1 who sold out, you think ice cube sold out?, he dosnt even need to make music, he does it for the fans and cuz he likes it, this guy can just quit rap and act or produce in movies, but he won't, cuz he thinks and even said he wont quit rap until the newer generation is better than him, seriosly... most of his songs on that album are either west coast or political, maybe a few songs that arent that good, and yea the google me bitch hook isnt that good but the lyrics are still good.....and how the fuck does he sound like gucci mane when gucci just rhymes with the same word all the time, seriosly stop comapring him to anybody from the south and maybe you meant the beat sounds like gucci mane, bro... what happened to beats are aight but lyrics really matter. I think most of his songs are west coast and political shyt, but yea seriosly, no comment... lolll....

    "bubble gum, south beats"............. LOL do you hear your self?



    wow. your stupid.

    first,
    I dont giva fuck if SMH is getting on your nerves!

    second,
    Ok, maybe I'm criticizing too much...because the album hasn't droppd yet.
    but Im just giving MY opinions from what Im hearing on the album sampler.
    dont get all dick rider on me and say every cube song is the best, when Honestly, it isn't.
    I'm not comparing Cube with lame as Gucci mane.
    but to a Hardcore Cube fan..who expects nothing less than dope west coast Music!!!
    some songs Do sound like Gucci mane.
    and I'm not talking about the lyrics, im talking about the beats.
    and without a dope west coast hardcore beat...I cannot get into it at all.

    third,
    did you hear that song to his wife!?
    ok...that's cool, and has nothing to do with me.
    But when you diss people about getting all groupie with their love, we wouldnt expect the same from you.


    first of all, never call me a dick rider because cube is my favourite KNOWN rapper since he keeps it 100, but im not saying hes the best i know alot of great underground rappers that id rather listen to, then ice cube... everyone has different taste about whos the best, depends what you like, and how you relate to a rapper... second of all, maybe you should have thought and "presented" your oppinion more wisely instead of saying words like bubble gum or what ever. I never said every cube song is the best... so calm down. But yea, next time when you state your oppinion, use better words that wont maybe offend the rapper or the fans OR maybe the words you were saying doesn't even clearly describe him. ALL iam tryna say is CALM THE FUCK DOWN. and maybe because you are a "Hardcore cube fan.." you expect a little much of cube, not all other genres of music are bad, and only WEST COASTT shyt is good, i personally like west coast music not because its the best, but because we dont have dumb ass rappers from the west coast that act like wayne and others. and yea you said something smart in your last post " Maybe I'm criticizing too much...", thats all you needed to say, you realized your mistake, fix it and don't do it again. -.-

    EDIT : you stated

    "alot of these west coast rappers are trying so hard to sound like southern rappers.
    the game, Dr. dre, snoop dogg, and now ice Cube!
    Please get back on this gangsta shit cube."

    this is what i mean by think before you say/post something.., HOW THE FUCK IS THE GAME ACTING LIKE A SOUTHERN RAPPER? have u heard his music omfg wowww, poeple like you don't know crap, and about dr dre. HE DOSNT EVEN RAPPPPPPPPPPPP, hes a fucking producer. and then you mention cube going southern,.......LOL, im not even gonna comment about that. just like you said my friend "SMH".

  20. Re: Let's not Lose Ice Cube!!!

    Mon, Sep 20, 2010 at 11:29 AM

    man ya'll saound like bitches, cube makes music the way he feels and likes so shut the fuck up if u don't like it!